03. Dienstverlening

Wat hebben we bereikt en wat hebben we daarvoor gedaan?

Speerpunten

Acties

Realisatie

1

Inwoners zijn tevreden over de kwaliteit van onze dienstverlening.

1.1

Dienstverlening richten onze dienstverlening begrijpelijk, eenvoudig en toegankelijk in.

Er is continu aandacht voor begrijpelijke taal en inclusieve dienstverlening. Deze verbeteringen doen wij mede in afstemming met onze inwoners.

1.2

Wij handelen volgens onze dienst-verleningsafspraken en maken onze verwachtingen waar. Daarvoor communiceren wij duidelijk wat inwoners van ons mogen verwachten.

Door de impact van de verschillende crises en de situatie op de arbeidsmarkt, is het binnen de organisatie niet overal en altijd mogelijk geweest het dienstverleningsniveau op peil te houden. Daar waar dit voorkwam, is geprobeerd het verwachtingsniveau daarop aan te passen

1.3

Wij monitoren de klanttevredenheid. Op basis van tips en adviezen van onze inwoners werken wij aan verbetering.

Er is in beperkte mate een aantal klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd. De input uit deze onderzoeken is gebruikt voor verbetering en aanpassingen van werkwijzen.

2

Wij versterken de samenleving vanuit onze netwerkgedachte  

2.1

Het stimuleren van onderlinge verbanden, direct contact en samenwerking tussen inwoners, organisaties en de gemeentelijke organisatie.

Dit is een continue proces.

2.2

Vergroten vindbaarheid van de juiste contacten/medewerkers en netwerken in de dorpen en de gemeentelijke organisatie

Dit is een continue proces.

2.3

Vernieuwen visie op en afgeleid de uitvoering van Dorpsgericht Werken, op basis van de uitgangspunten 'vitale dorpen' van de Toekomstvisie

In 2022 is gewerkt vanuit de  bestaande visie en waarden. Eind 2022 is gestart met het opnieuw bekijken van de uitvoering en in hoeverre deze aanpassing behoeft en er andere behoeften ontstaan.

Verbonden partijen in dit programma

Regionale ICT-Dienst Utrecht (RID)

Deze pagina is gebouwd op 06/16/2023 16:54:45 met de export van 06/16/2023 16:38:58